Bu Blogda Ara

18 Temmuz 2013 Perşembe

38. AY DOKTOR KONTROLÜ





3 YAŞ = EŞKIYALIK DÖNEMİ (REKLAMIN İYİSİ KÖTÜSÜ OLMAZMIŞ)

Bu dönem evimizde iki tane mahalle kabadayısı olduğunu öğrenmiş bulunmaktayız. Size, eve gelen misafirlere, önüne gelene 'Seni öldürürüm, gözünü patlatırım' gibi tehditler savurmalarına hazır olun dedi Alev Hanım. Bunlara karşı kesinlikle ayıp, söyleme öyle demek yokmuş. Burada amaçları, burası benim, burada benim kurallarım geçer mesajı vermekmiş. ( Çok şükür böyle şeyler yok bizde. Belki de henüz :() 
Küfür ederler, duymayacaksınız, görmeyeceksiniz, uyarmayacaksınız  
Çok abartırlarsa sakin bir ses tonuyla 'Amaannn bunlar güzel değil' diyin ve geçin dedi. 
'Sen git seni sevmiyorum' diyecekler, neden beni sevmiyorsun ben seni çok seviyorum ama gibi triplere girmek yok. (Sürekli ve biz dahil herkese yapıyorlar bunu) Benim mutfakta işim var zaten diyip kalkın gidin dedi. Anne baba seçerler, 'anne sen git ben babamla kalacam' diye bağırırlar, ebeveyn seçme lüksleri yok. 'Haaa öyle mi gidiyoruz o zaman' diyip ikiniz birden odayı terkedin dedi.
Öptürmezler, sevdirmezler, ilgilenirseniz inatlaşırlar. (zaman zaman yapıyorlar) Hiç ilgilenmeyin, bakın birazdan yanınıza gelirler. 
Tepinme ve tükürmeler başlar. Buraya tükürdüğün yeter git biraz banyoya tükür diyin. 
Asla dikkat gerektiren aktivite başında duramazlar. (Alper değil ama Yiğit evet) 
Bir misafir gelince kudurlar, zıvanadan çıkarlar, sizi konuşturmazlar. Sırayı öğretin. Sen konuştun şimdi sıra bende diyin. (Asla konuşturmuyorlar)
Ellerini 2 yıl boyunca (5 yaşına kadar) pipilerinden çekmezler. Tam da bunu soracaktım. Sürekli eller pipide çek demeli miyim diye. Kesinlikle çek demek, görmek yok, azarlamak yok. Erkekliklerini keşfediyorlar, bundan mutluluk duyun, cinsel kimlikleri doğru yolda oluşuyor çünkü. Oradaki o 100 gr fazlalık için 3. dünya savaşı bile başlatabilirler dedi Alev Hanım. 
Bu arada dudaktan öpüşmek yok dedi. Sanki biliyormuş gibi arada sırada Yiğit'in böyle bir taleple geldiğini. Alper de yok bu, Yiğit'de var sadece. Dudaktan öpmek istiyor, zaman zaman kaçınsam da bazen ben de bir öpücük konduruyorum. Yine yanlarında çıplak olmak yasak, göğüslere dokunmak isteğine karşı koymalıymışız. Bunu da hemen kafama kazıyorum, zira böyle bir sorunumuz da var. Anne süt içiyordum ben memelerden diyip öpmek dokunmak istiyorlar. Daha çok Yiğit yine. Bunların hepsi cinsel kimliğin sağlıklı gelişimi için. Açıklamasını da şöyle yaptı Alev Hanım. İleride ilişkilerinde öpüşürlerken gözlerinin önüne anneleri geliyormuş ve öpüşemiyorlarmış veya sevgililerinin, eşlerinin göğüslerine dokunmak istediklerinde yine gözlerinin önüne anneleri geliyormuş. Aman dikkat çok önemli dedi.     
Bu dönemden itibaren anneye aşk başlıyor. Yanlarında babayla öpüşürseniz çok büyük tepki gösterebilirlermiş. 
Bu dönemde sorumluluk verdik verdik, yoksa ileride bu sorumluluğu kazandıramazmışız. Pijama katlama, yatağını kapatma, diş fırçalama ve el yüz yıkama alışkanlığı, ayakkabısını yerine koyma, paltosunu asma, kirlilerini sepete koyma, evdeki tüm işlere yardım etme gibi. En kolay oyun yolunu kullanacakmışız sorumlulukları verirken.
Tabanca serbest tabii ki abartmayın pompalı tüfek alacak haliniz yok. Güreşmeyi, vurdulu kırdılı oyunları çok severlermiş bu dönemde.   
Kostümlere bayılırlarmış. Kovboy, korsan kıyafetleri alıp giydirecekmişiz. 
Badmington oynayacakmışız dışarda denge kurmalarını artıran bir oyunmuş. 
Scooter yine tavsiye ediyor. Üç tekerlekli, arkası tek, önü iki tekerlekli olanlardan. 
Bu aralar çok gündemde olan meningokok aşısını sordum. İzlemedeyim şu anda, ama kreşe başlamadan konuşalım yaptırabiliriz dedi. 
Kreş için imkanınız elveriyorsa okula kadar yarım gün gönderin dedi. Tam gün kalmalarının bir anlamı yokmuş, bütün aktiviteler öğlene kadar yapılırmış. Öğle yemeğinden sonra uyku, sonra da çıkana kadar serbest zaman olurmuş. Kreşe başlamaları şart artık dedi.     


Teyzoşomuzun terasından karelerle veda edelim







4 yorum:

  1. Aman Allahı'ım!
    Maşallahlarla başlayayım yazmaya bari :) Bunlar çook tatlı. Taze acemi anne olarak Alev hanımı araştırıyordum ki bu yakışıklılardan gözümü alamadım :) Ankara'da ki anneler ve bloklarının sıkı takipcisiyim. Bir çok konuda çok yararlı oluyor. Nereye gidilir, ne nereden alınmalı, doktor tavsiyeleri derken inanılmaz yararlı olduğunu söyleyebilirim. Bu nedenle bende ufak ufak yazmaya başlasam da asıl hikayeler beşinci ayımızdan sonra çıkacakmış gibi geliyor :)

    Sana ve minik aslanlarına kucak dolusu sevgiler.

    http://acemiannebaba.blogspot.com/
    ve
    http://fasulyedesign.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederiz. Ben de tesadüfen okuduğum bloğun Ankara'lı bir anneye ait olduğunu farkedince daha çok ilgi duyuyorum bahsettiğin sebeplerden dolayı. Hemen takip listeme ekliyorum seni :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Heeyy tanidim ben bu canavarlari, smile kids de beraberdik bir ara:) tekrar baslamayi dusunuyoruz jimnastige, siz halen devam ediyor musunuz? Bu arada Alev hanimin uyarilarini yazmaniz cok guzel bizim icin de faydali olacak zira ayni seyleri yasiyoruz;)

    YanıtlaSil
  4. Biz bir ara minitown'a gittik. Şu anda hiçbirine gitmiyoruz. Belki biz de başlarız yakında. Görüşmek üzere.

    YanıtlaSil