Bu Blogda Ara

19 Aralık 2010 Pazar

ÇOK MU ŞEY İSTİYORUM ?

İşte herşey bu kareyle başladı. Küvez ziyaretlerimizin birinde, Pınar Hemşire ' Hadi bakalım bugün siz besleyeceksiniz ' dedi ve biberonu elimize tutuşturdu. Ve o gün bugündür o biberon elimizde.   
Herkes kendinde olmayana özlem duyar, kendinde olmayanı istermiş ya, bendeki durumlar da böyle. Biliyorum durumuma şükretmem lazım, bebeğine hiç sütünü verememiş nice anne varken belki de nankörlük yapıyorum, buldum da bunuyorum ama ne yapayım bu bir ukte olarak içimde kalacak herhalde. Bebeklerini dakikalarca hatta saatlerce emziren annelere imreniyorum. Bebeğim beni emzik olarak kullanıyor diye isyan edenlere hayret ediyorum durumlarının kıymetlerini bilmiyorlar diye.  
Tamam, bu kadar zamandır minnoşlarıma sadece anne sütü verebildim ve ek gıdalara geçmiş olmakla birlikte hala da verebiliyorum ( Maşallah diyelim Allah nazarlardan korusun ) Ama biberonla değil, kaynağından vermek istiyorum.
Tamam bizim de aramızda aşk var oğluşlarımla. Ama emzirirken yaşanan aşk çok farklı sanki, bunu 7 ayda ( 210 gün ) yaşadığım en uzunu 20 dakika, genellikle sadece ve sadece 5 dakika sürmüş toplasan 100 emzirmede az da olsa, ucundan kıyısından da olsa tattım sanıyorum ve işte tam da o duyguyu istiyorum.
Oğluşlarımın emerken sukunet ve mutlulukla gözlerimin içine bakmasını istiyorum.
Minicik parmaklarıyla bir taraftan emerken diğer taraftan tenime, yüzüme dokunmalarını istiyorum.
Mekanik bir ses eşliğinde değil, minnoşlarımın tatlı mırıltıları eşliğinde süt vermek istiyorum. O makinadan, her sağmadan sonraki sterilizasyon işinden kurtulmak istiyorum.
Ne dersiniz, nankör müyüm ? sadece emzirmek istiyorum çok mu şey istiyorum?

7 yorum:

  1. Canım benim tabiki çok şey istemiyorsun, senin hikayen gerçekten herkesin kolaylıkla yani depresyona falan girmeden atlatabileceği bir hikaye değil... sen zaten zoru başarıyorsun bence..bir de, bebeğim beni emzik olarak kullanıyor diyenlerden biri de benim galiba..ama emin ol, ona öyle aşığım ki, bu durumdan çok ama çok yorulsamda -zira saat başı kalkmaya devam ediyoruz geceleri- hiç ama hiç şikayetçi değilim..beni yanlış anladıysan düzeltmek istedim.. Ayrıca annelik aşkıyla yapılınca saatlerce kucağında biberonla emzirmiş olmanın emzirmekten bir farkı olmadığını düşünüyorum..Kendin de söylüyorsun, sen aslanların anası, anaların aslanısın:)sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Güzelim yanlış anlamadım merak etme, senin büyük bir aşkla neredeyse hiç uyumadan emzirdiğini ve bu durumdan zerrece şikayetçi olmadığını çok iyi biliyorum. Benim kastettiğim sen değildin başkalarıydı.
    Ve kesinlikle Allah nazarlardan saklasın bu halinizi diyorum.
    Netse artık üçüncü de inşallah doya doya emziririm :))))

    YanıtlaSil
  3. Ağladım ben, çok acıdı içim okurken... Bugün kızıyordum "beni emzik gibi kullanıyorlar saatli emziricem artık diyen ve bunu tavsiye eden annelere". Okusunlar görsünler, ellerindekinin kıymetini bilsinler...

    Minnoşlar şimdi kocaman olmuş, öyle tatlılar ki maşallah. Aslan anne!

    Banu
    nurturia:Bonny

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim Banu. Sanırım dünyanın kanunu bu, herkes elinde olmayanı istiyor. Ama önemli olan sanırım bebişlerimizin soluklarının sağ olması. Gerisi hikaye.

    YanıtlaSil
  5. sen yinede emzirmecilik oynamışsın.benim mememi almadı hiç.çünkü 22 gün hastanede kaldı biboronu ana memesi bildi yavrucuğum.valla strelizasyon işi benide bitirmişti.ve ben 2.ciyi istiyorum sırf o hazzı yaşamak için.hatta ilk zamanlar annelik emzirmektir diye ağlıyordum.yani o kadan acemiydim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle benim de üçüncüyü isteme sebeplerimden biri bu emzirme hadisesi.

      Sil
  6. Emzirmek mukemmel bir sey evet ama cogu da zarar. Emzik niyetine kullanmak tabirini sevmesem de su an onu yasiyorum. Basta sutum olmadigi, emzirdikce gelir dedikleri, doktorumun her istediginde emzir demesi, gazli anlarinda emmesinin onu rahatlatmasi gibi nedenlerle alistirdim iyice emzirmeye. Surekli emmek ve gogsumde uyumak istiyor 2.5 aylik bebegim. Ev isi yapmak bi tarafa yemek yemek bile sorun oluyor. Baskasi uyutamiyor benden baska haliyle. Dinlenmek o uyumadikca mumkun degil. Sut gelmedigi icin emzik de emmiyor. Uzaktan gorundugu gibi degil cok zor.

    YanıtlaSil