Bu Blogda Ara

19 Aralık 2010 Pazar

KÜTÜPHANEM

SEVGİYLE BÜYÜ PREMATÜRE BEBEK - PROF.DR. İPEK AKMAN
Prematüre bebekler organ gelişimlerini tamamlayamadan erkenden dünyaya geldikleri için uzun süre özel bir bakım almaları gerekiyor. “Sevgiyle Büyü Prematüre Bebek” bu zorlu süreci yaşayan anne babalara bilgi sunarak, bebekleri yoğun bakımdayken olan biteni anlamalarını kolaylaştıracak ve onların sağlık ekibinin bir parçası olabilmelerini sağlayacak.
Minnoşlarımın küvez döneminde neler olup bittiğini anlayabilmek için o kadar çok araştırıp okudum ki bu kitabı elime aldığımda içindekileri zaten biliyordum. Ama prematürelikle ilgili hiç bilgisi olmayanlar için tavsiye edebilirim.

 SABIRSIZ BEBEĞİMİN SEYİR DEFTERİ-NÜKHET DEMİRAY
Çok sık kullandığım bir deyiş var : Damdan düşenin halinden damdan düşen anlar.
Bu kitap, erken doğan bebekler konusunda bir aile tarafından yapılan ilk çalışma. Minik Caner'in annesi Nükhet Demiray hamilelik sürecini, bebeğin erken doğumunu, doğum sonrasında yaşadıklarını, umut dolu ve umutsuz anılarını, doğrularını-yanlışlarını ve zaman içinde edindikleri deneyimleri diğer anne babalarla ve tüm okuyucularla paylaşmayı hedefliyor.
Konusunda uzman doktorlar tarafından kontrol edilen ve bu doktorların görüşlerine de yer veren kitap, konuya ilişkin kaynak bulmakta sıkıntı çeken herkes için yararlı olcak, özellkle prematüre bebek anne babalarına yol gösterecektir.

İKİZ AYNASI - NUR BİLGİNOĞLU ANAÇ 


Yine bir tecrübe kitabı. Yaşanmışlıkları okumak her zaman daha çekici geliyor bana.

Arka kapak :
Bir gün ikizlerim oldu ve tüm hayatım değişti...

Ben de "Eğer hayat size ikizler veriyorsa, ikizler üzerine kitap yazın' sloganını benimseyip, kızlarımla çıktığım yolculuğu paylaşmaya karar verdim.

Taze ikiz anneleri aklına gelen sorulara cevap bulabilsin, kendilerini neyin beklediğini bilsin istedim.

Çifte mucizem Neva ve Merva'yla paylaştıklarımızı hamilelik ve yeni annenin en deneyimsiz olduğu ilk yılı kapsayacak şekilde anlattım.

İkiz gebelik istatistikleri, ikiz gebeliğin ne olduğunun detayları, çoğul gebeliklerdeki riskler, hamilelik ve doğumla ilgili akla gelebilecek sorulara yanıtlar; doğum sonrası içinse emzirme yöntemlerinden tutun, pratik ve besleyici tarifler dahası ilk sene ve sonrası için kaçınılmaz olan partiler için birçok süsleme fikrinin yanı sıra hem göze, hem de mideye hitap eden parti yiyecek tarifleri kitapta bulunabilecekler arasında.

Bu kitapta kafanızdaki soruların bir kısmına cevap bulacaksınız, bazı endişelerinizi gidereceksiniz, bazen gülümseyecek, bazense okudukça endişeleneceksiniz!

İk

SİZE LOTO VURDU - NİL KESKİN KELEŞ 
İkiz hamileliği ve sonrası ile ilgili bir tecrübe kitabı daha.
Arka kapak :
İkiz ebeveynliği hamile kalındığı öğrenildiği andan itibaren tüm doğum ve gelişim süresince pek çok duyguyu birlikte yaşatır size... Mutluluk, heyecan, endişe, korku, panik... Yine beraberinde pek çok soruyu da getirir. Nasıl? Zor mu? Ne gerekiyor? Tecrübeli ebeveynler arar gözler... Anlamak, anlatmak ve en önemlisi tavsiyeleri duymak ister çoğu zaman insan. İşte bu kitap tam da bu duyguların ve soruların cevaplarını kapsıyor sizin için. Sorduğunuz ve sormadığınız tüm soruların ve duyguların aynasını bu kitapların satırları arasında bir fiil yaşayarak tecrübe etmiş bir ikiz annesinin ağzından bulacaksınız... Bu kitap tecrübeyi ve bilimsel tarafı araştırarak harmanladığı için bir tam bir başucu kitabınız olacak
BEBEK BAKIM SORUNLARINA MUCİZEVİ ÇÖZÜMLER - TRACY HOGG - MELİNDA BLAU

Bu kitap bir klasik herhalde, okumayan var mı ? Aslında bu kitap başlıbaşına bir post konusu.
Ben tamamını bitirmedim, dönemsel okuyorum. Yazılanların hepsine uyabiliyor muyum ? HAYIR
Ama zaten ben kitaba göre çocuk yetiştirilebileceğine inanmıyorum. Kitap kurdu olduğum için önüme çıkan herşeyi okuyorum ve bana ve minnoşlarıma uygun olan şeyleri uygulamaya çalışıyorum.
Arka kapak :
Geceleri deliksiz uyuyan, gündüzleri iştahla yemeğini yiyen, kendi başına sıkılmadan oyun oynayabilen, ne zaman ne istediğini anlayabildiğiniz bir bebek büyütmek... Kulağa erişilmesi güç bir hayal gibi geliyor değil mi? Tracy Hogg'un yardımıyla bu hayali gerçeğe dönüştürebilirsiniz.
Şimdiye kadar bebeklerin aslında bir dilleri olduğunu fark etmiş miydiniz hiç? Siz fark etmediyseniz kısacık hayatında binlerce bebeğe fısıldayan kadın Tracy Hogg bunu sizin için yaptı.
Tüm bebeklerin aslında her şeyin farkında olduğunu ve dünyaya gelir gelmez minik patron koltuğuna oturduklarını keşfeden yazar bu eşsiz kaynağında anne babalara bilinçli bir eğitimin kapısını açıyor. Patron koltuğunu bebeklere kaptırmamanın yollarını sabırlı deneyimleriyle anne babalara anlatıyor.
Doğumdan üç yaşına kadar geçen süreçte beslenme, uyku alışkanlıkları, tuvalet eğitimi, duygu ve davranış sorunlarına kalıcı, akılcı ve uzlaşmacı çözüm yolları sunan bu kitap, anne ve babalara bebekleriyle birlikte bir kez daha büyüme ve hayattan keyif alma şansı tanıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder